Tornar a Actualitat

Junts exigeix a Óscar Puente que fixi una data per iniciar les obres de l’A-2 entre Igualada Oest i Castellolí

El grup al Senat reclama el calendari concret per a unes obres que Madrid torna a endarrerir després que el Govern espanyol hagi fet encallar el projecte, una vegada més, en nous tràmits administratius

La senadora de Junts Teresa Pallarès ha interpel·lat aquest dimarts el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, durant la sessió de control al Govern espanyol al Senat per exigir una data concreta d’inici de les obres de reforma i adequació de lA-2 entre Igualada i Martorell, concretament en el tram d’Igualada Oest-Castellolí.

Pallarès ha denunciat que fa anys que el Ministeri anuncia nous accessos, presenta projectes i dibuixa traçats, però que sobre el terreny “no es mou ni una pedra”. Segons ha remarcat, els veïns, els treballadors i les empreses de l’Anoia “estan cansats de titulars, promeses i maquetes”.

Durant la seva resposta, el ministre ha admès que el tram Igualada-El Bruc haurà de tornar a sotmetres a informació pública i que caldrà actualitzar la documentació tècnica de lestudi informatiu abans de poder aprovar-lo definitivament i licitar les obres.

Per a la senadora, aquest nou calendari confirma que la infraestructura continua encallada en tràmits administratius mentre els ciutadans i les empreses de l’Anoia continuen esperant solucions. Pallarès ha exigit al ministre que deixi de parlar de nous tràmits i que fixi, d’una vegada per totes, un calendari concret per a linici de les obres dels nous accessos dIgualada Oest-Castellolí, una actuació estratègica que la comarca de l’Anoia fa anys que espera.

Junts denuncia que “els socialistes no deceben mai: sempre troben una nova excusa per endarrerir una actuació que el territori fa anys que reclama”. Pallarès ha recordat que el projecte acumula anuncis, presentacions i promeses sense que les obres hagin començat.

Durant la seva intervenció, la senadora també ha reclamat que el Ministeri planifiqui un tercer carril de lA-2 entre Lleida i Igualada, una infraestructura que considera imprescindible per donar resposta a les necessitats de mobilitat i a l’activitat econòmica del territori.

A més, Pallarès ha aprofitat la seva intervenció per convidar el ministre a visitar Catalunya i conèixer de primera mà les infraestructures pendents i els problemes de mobilitat que afecten diàriament els ciutadans. Ha posat com a exemples les incidències constants a Rodalies, el col·lapse de lAP-7 i la saturació de les principals vies de comunicació. “A Catalunya no volem més promeses; necessitem respostes i, sobretot, eficiència en la gestió del seu Ministeri”, ha afirmat.

La senadora fins i tot s’ha ofert a acompanyar personalment el ministre en una “ruta dels greuges” per mostrar-li “la Catalunya real”: la dels treballadors que arriben tard a la feina pels retards dels trens i els col·lapses a les carreteres.