El candidat de Blanes, Joan Felip, anima a la ciutadania a votar Junts per entrar amb força a l’ajuntament, en un acte de campanya on l’ha acompanyat el secretari general Jordi Turull; la portaveu al Congrés, Miriam Nogueras; i la diputada al Parlament, Tònia Batlle
El secretari general Jordi Turull ha demanat a ERC que “si li preocupa de debò Rodalies, que no voti a favor cap votació de Pedro Sánchez fins que no es faci un traspàs integral de Rodalies. No es pot repicar i anar a processó”, perquè “els han posat una catifa vermella i els han aprovat els pressupostos any rere any”.
Turull ho ha dit en un acte de campanya a Blanes, on ha criticat la visita dels ministres del PSOE a Catalunya, quan l’avaria a l’R2 sud encara no està solucionada: “el que hauria de fer el govern del PSOE és no aparèixer per aquí fins que aquest problema de Rodalies estigui resolt”. En aquest sentit, ha denunciat la “pluja de milions per Rodalies” que no s’ha complert: “ara venen els ministres, han vingut alguna vegada pels problemes de Renfe? No els hem vist mai, ara tenen la barra d’aparèixer aquí com si no hi hagués cap problema. Aquesta gent són aquells que quan els interessa prometen pluja de milions per Rodalies. Amb què ha acabat aquesta pluja de milions?”.
Per la seva banda, el candidat de Blanes, Joan Felip ha animat a la gent a votar “amb vista” perquè el 28 de maig Junts entri amb força a l’ajuntament: “el nostre vot mai ha estat un vot perdut i entrarà amb força a l’ajuntament de Blanes”. El candidat també ha exposat els principals punts del programa electoral, com obrir l’ajuntament a la gent, planificar la urbanització i l’espai, la creació d’equipaments, promoure habitatge social i per a joves, i crear llocs de treball.
Per altra part, la portaveu al Congrés, Miriam Nogueras, també ha criticat la “nefasta gestió que es fa des de Madrid, governi qui governi” i ha posat d’exemple el dèficit fiscal de l’Estat a Catalunya, que afecta directament tots els municipis, com per exemple Blanes: “2.700 € és el que cadascú de vosaltres pagueu cada any i es queda a Madrid”.
La portaveu ha lamentat la posició del Govern de Catalunya respecte el govern de l’Estat: “A Madrid ens diuen que Catalunya ara està millor que el 2017, i no, qui està millor que el 2017 és el PSOE, perquè està a la Moncloa, segueix sense pagar a Catalunya, i perquè té un Govern de Catalunya que calla i que és incapaç d’organitzar ni tan sols uns exàmens. El 2017 Catalunya tenia un govern que era capaç d’organitzar i guanyar un referèndum”.
La diputada Tònia Batlle ha defensat la feina que està fent Junts per Catalunya al Parlament, com per exemple amb el decret de sequera “hem demostrat que som els de la bona gestió. Tant al govern, com ara a l’oposició. S’ha vist recentment amb la sequera. Després del fracàs de la cimera del govern, Junts vam aconseguir els consensos que el país necessitava”.
Blanes, 13 de maig de 2023.