Junts exigeix al govern espanyol que compleixi la llei de pressupostos i transfereixi a Catalunya els 1600 milions d’euros del fons Covid

La portaveu i vicepresidenta, Elsa Artadi, ha argumentat que l’estat actual de la pandèmia demostra que la pandèmia “no s’ha acabat” i que els recursos són imprescindibles per l’economia i el sistema sanitari del país

 

Junts per Catalunya exigeix al govern espanyol que compleixi la llei de pressupostos i transfereixi els 1600 milions d’euros que la formació va aconseguir incloure dins els comptes estatals. La portaveu i vicepresidenta, Elsa Artadi, en roda de premsa, ha argumentat que la nova onada de Covid, amb més ingressos hospitalaris i augment de contagis a Catalunya i arreu d’Europa, evidencia que “la pandèmica no s’ha acabat” i que els recursos són imprescindibles per l’economia i el sistema sanitari del país. 

En altres qüestions d’actualitat, la portaveu ha valorat positivament la manifestació celebrada dissabte a favor de la immersió lingüística: “tornem a comprovar que a Catalunya la gent hi és. Junts tenim clar que només la independència del nostre país blindarà el català”. En aquest sentit, la portaveu ha denunciat que el PSC no assistís a la concentració i que “han posat el partit davant del país”. Artadi ha instat al secretari general del PSC, Salvador Illa, que “reflexioni per veure la situació del català i la immersió, i que tornin els consensos de país”.

Sobre la querella que Junts va presentar dissabte contra Pablo Casado per incitació a l’odi i les declaracions d’ahir del líder PP, sobre que Jordi Sànchez “no li dona lliçons algú que ha estat condemnat a nou anys de presó i ha destrossat un cotxe de la Guàrdia Civil”, Artadi ha refermat que “no deixarem cap mentida sense resposta”

Aquest diumenge s’ha celebrat una nova edició de La Marató, aquesta vegada enfocada en la salut mental. La portaveu ha volgut felicitar la societat catalana per haver recaptat més de nou milions d’euros per aquesta causa, “demostra que som un país solidari” i ha fet un recordatori que encara hi ha temps per a fer donatius. 

 

Barcelona, 20 de desembre de 2021.