Jambon destaca l’estranyesa de no poder reunir-se amb el president i els consellers en persona a Barcelona
El Ministre-President de Flandes, Jan Jambon, ha visitat aquesta tarda l’oficina europarlamentària de Junts i Lliures per Europa a Barcelona. Jambon s’ha reunit telemàticament amb el president Carles Puigdemont i els consellers Toni Comín i Clara Ponsatí. Els quatre han intercanviat idees sobre la situació política. Amb aquesta visita es visualitza la repressió i l’anomalia política que és tenir una oficina que els propis eurodiputats no poden visitar.
A la visita també hi han assistit el cap de gabinet, Jeroen Overmeer; el Conseller Diplomàtic, Pol Van den Driesseche; el Conseller d’Exteriors, Peter Luykx; el Conseller Jan Smedts i el DKBUZA –Responsable de polítiques d’Espanya, Peter Desmet.
En la reunió, tant el president Puigdemont com el ministre-president Jambon, han destacat la unió entre Catalunya i Flandes: “compartim un mateix objectiu: la democràcia, fer una Europa millor i el dret a l’autodeterminació”, ha afirmat el president Puigdemont. Per la seva banda, la consellera Clara Ponsatí ha agraït “el suport que Flandes ens ha donat aquests anys” i el conseller Toni Comín ha afirmat que l’aliança entre Catalunya i Flandes “m’hai s’ha trencat”.
En declaracions als mitjans, el Ministre-President Jan Jambon ha afirmat que és “estrany” reunir-se amb el president Puigdemont i els consellers Comín i Ponsatí a Barcelona telemàticament: “és estrany que això passi a l’Europa del segle XXI”, ha lamentat.
Ahir Jambon es va reunir amb els expresos polítics, el secretari general de Junts, Jordi Sànchez i els consellers Raül Romeva, Josep Rull i Quim Forn. Jambon va recordar que el Parlament flamenc va declarar excessives les condemnes, així com també va lamentar que a l’Europa del segle XXI es tanqui gent per accions pacífiques com el referèndum d’independència de 2017.
Barcelona, 16 de novembre de 2021.