“Junts per Catalunya no col·laborarà a apuntalar aquest Govern espanyol, ni al vergonyós repartiment de càrrecs que avui votem”, assegura
El portaveu de Justícia de Junts per Catalunya al Congrés, Josep Pagès, ha assegurat que, després de la votació d´avui, “els senyors del PSC i dels Comuns no podran donar cap lliçó de constitucionalisme ni d´estat de dret als independentistes” perquè “avui, amb el seu vot, la ultradreta segueix o pot seguir controlant les institucions espanyoles, amb impunitat total per perseguir els nostres líders i ciutadans”. A més, ha subratllat que l’única cosa que s’ha aconseguit donant estabilitat al Govern espanyol ha estat “que no arribin els diners pressupostats a Catalunya” -com va reconèixer ahir Pedro Sánchez-, i “avalar que avui es voti sí a noms com Espejel i Arnaldo” .
Pagès ha denunciat “el frau democràtic” que suposa l’acord entre PP, PSOE i PODEM per triar els membres del Tribunal Constitucional, Tribunal de Comptes i Defensor del Poble. “Denunciem que aquest negoci que van fer en mitja hora i amb nocturnitat els lampistes del bipartidisme, els senyors García Egea i Bolaños, és un abús de dret”. Ho ha dit en la seva intervenció d’aquest dijous, on ha destacat que “expressem el nostre rebuig frontal a aquest paripé” perquè són “els de sempre fent allò de sempre”. “Junts per Catalunya no col·laborarà a apuntalar aquest Govern espanyol, ni al vergonyós repartiment de càrrecs que avui votem“, ha afegit.
Finalment, el diputat de Junts ha recordat que els independentistes “no som aquí per protegir el Tribunal Constitucional i el Tribunal de Comptes, que ens han perseguit i negat els nostres drets”. “Al contrari“, ha afegit, “ens felicitem pel descrèdit de les institucions de l’Estat, que és cada vegada més gran; i aquesta farsa d’avui serveix per fer més evident la farsa del règim del 78“. Els diputats de Junts no han participat en la votació.
Madrid, 11 de novembre de 2021