Junts presentarà una esmena a la totalitat amb un text alternatiu que no estarà basat en la sentència del Suprem sobre l’1 d’Octubre
La proposta es fa en base als estàndards europeus
“És un text clar, precís, en el que no hi ha ambigüitats”, ha assenyalat la portaveu al Congrés, Míriam Nogueras
Junts s’oposa a la reforma del delicte de sedició que proposa el govern espanyol de PSOE i Podemos. És per aquest motiu que presentarà una esmena a la totalitat amb un text alternatiu. Aquesta proposta de Junts no estarà basada en la sentència del Suprem sobre l’1 d’Octubre sinó que es fa en base als estàndards europeus. Ho ha anunciat avui en roda la premsa la portaveu de Junts al Congrés, Míriam Nogueras. “És un text clar, precís, en el que no hi ha ambigüitats i, sobretot, és un text que s’entroncarà amb la jurisprudència dels tribunals europeus”, hi afegeix.
Per la portaveu, les afirmacions de Pedro Sánchez, Nadia Calviño i Patxi López – en les que asseguraven que és una reforma feta per a la l’extradició del president Puigdemont- demostren que aquesta reforma neix viciada perquè està destinada a detenir a una persona. “L’objectiu és seguir perseguint l’independentisme però també es limiten els drets als que es volen manifestar o seguir defensant drets fonamentals”, hi ha afegit Nogueras. “Ens preocupa que a les instàncies judicials espanyoles la seva manera d’interpretar tot allò que fem a Catalunya és sempre en la part del càstig”, ha dit la diputada, que també ha assenyalat que li preocupen “les contrapartides que s’han acabat acceptant. La sedició surt per la porta però ens torna a entrar per la finestra”.
A més, Nogueras ha criticat la proposta que presenta el govern espanyol. “No es pot fer una llei que alhora deixi contents els barons del PSOE i a ERC”, ha assegurat la portaveu. “La nostra contraproposta per la derogació del delicte parteix de la jurisprudència europea en drets fonamentals, mentre que la del PSOE i Podemos parteix de la sentència del Suprem en el judici de l’1 d’Octubre”, ha explicat Nogueras que també ha recordat que “els fets ocorreguts el setembre i octubre de 2017 no són delicte”.