“Proclamar el ‘no a la guerra’ sense res més darrere és equivalent a no fer res” denuncia
La portaveu de Junts al Congrés, Miriam Nogueras, ha explicat aquest dimecres que “la pau i la llibertat s’han de defensar amb contundència des de cada país, però també des d’Europa, des de l’OTAN, des de les institucions internacionals de què disposem”. En la seva intervenció en el Ple del Congrés sobre la guerra a Ucraïna, Nogueras ha explicat que “tot i que aquestes institucions internacionals no són del gust de tots, són les que existeixen ara per defensar els nostres interessos, les nostres idees i els nostres valors”, abans d’afegir: “idees i valors que Espanya ha trepitjat moltes vegades”.
Nogueras ha insistit que “un dels principals objectius que tenim és no regalar el relat a aquests tirans imperialistes com Putin, com Trump o com a VOX”. La portaveu ha explicat que “proclamar ‘no a la guerra’ sense res més darrere és equivalent a no fer res”, i que “els polítics som aquí per solucionar els problemes i mullar-nos, no per desmarcar-nos de tot i fer proclames”.
“A Europa li cal tenir també la seva pròpia seguretat nacional”, ha dit, i “ha de reorganitzar-se a tots els nivells per fer front a una realitat per a la qual no s’ha preparat prou”. En aquest sentit, Nogueras ha lamentat que la UE no ha demostrat ser un interlocutor respectat, i ha demanat a Occident i l’OTAN “fer autocrítica” per haver arribat a aquesta situació.
“Menys Borrells i més Von der Leyens”, ha reclamat la portaveu, abans de destacar que “la pau no només es proclama, es defensa, i per defensar la pau i la llibertat el que cal és plantar cara a allò que les amenaça”. “A Catalunya ens ho hem de recordar més sovint, sense complexos. Érem, som i serem els que ens mullem. Els que no renunciem i els que no ens rendim”, ha conclòs.
Madrid, 2 de març de 2022