“Hem estat a punt de pagar amb el nostre model un debat i una problemàtica que tenen a Madrid, on sí existeix una privatització voraç”, assegura la portaveu al Congrés, Míriam Nogueras
Des de Junts per Catalunya es defensa a Madrid el model català, que és singular i històric
La diputada al Congrés, Míriam Nogueras, ha assegurat que “s’ha aconseguit preservar el model de salut català”. “Avui no guanya Junts. Avui guanya Catalunya i el sector sanitari pot estar orgullós, perquè la defensa d’un model que traspassa el fals debat d’allò públic i d’allò privat, ha fet que la llei que amenaçava aquest model no vegi la llum”, afirma Nogueras. “Ara comença un procés de negociació que només es traduirà en llei si hi ha un acord amb Catalunya. No s’han pactat modificacions. Si no hi ha acord, no hi haurà llei”, ha afirmat la diputada. “El discurs populista d’alguns ha posat en perill el sistema de salut català. Aquesta barbaritat de llei l’hem frenat els catalans”, hi ha afegit.
Des de Junts s’ha defensat un model singular i històric que és reconegut, respectat i admirat. “Hem estat a punt de pagar amb el nostre model un debat i una problemàtica que tenen a Madrid, on sí existeix una privatització voraç”, apunta la diputada, que ha destacat la tasca que s’ha fet des de la conselleria, i en especial, del conseller de Salut, Josep Maria Argimon. Nogueras ha reclamat la necessitat de fer front comú en contra d’aquesta invasió contínua de competències. “A Catalunya no podem estar tot el dia pendents que alguns canviïn des de Madrid allò que no poden canviar des de Madrid allò que no poden canviar des de Catalunya”, assegura Nogueras. “La capacitat que tenim els catalans d’exercir el poder no la determina Madrid. I alguns s’ho creuen i es venen per quatre misèries”, afirma Nogueras. “Quan ens creiem que a Catalunya decidim els catalans no hi ha llei madrilenya que ens aturi”, rebla Nogueras.