“Espanya és una monarquia i una democràcia defectuosa segons The Economist, Catalunya ha votat ser una república”, adverteix
La portaveu de Junts al Congrés, Miriam Nogueras, ha avisat el president del Govern espanyol que “la feblesa del PP i del senyor Casado no el fa a vostè més fort”. Ho ha dit durant la sessió de control al Govern d’aquest dimecres al Congrés, en què Nogueras ha preguntat per “l’eficiència” de l’Estat espanyol en les mesures de recuperació econòmica. Nogueras ha advertit Pedro Sánchez que “ser eficient és la capacitat de fer les coses bé i sense malgastar, tot al contrari del que solen fer els diferents governs espanyols”. “Espanya no va bé i fa massa temps que tot penja d’un fil“, ha insistit.
La portaveu de Junts ha exposat l’exemple de dos països diferents, sense dir-ne el nom: el primer país, segons la Comissió Europea, ocupa l’últim lloc a la llista dels països europeus al rànquing de recuperació econòmica; el segon país creix per sobre de la mitjana europea. El primer país modifica d’amagat la seva Constitució per pagar amb diners públics més de 60.000M€ a la banca; el segon país presenta una Proposició de Llei per obligar els bancs a pagar per acabar amb l’exclusió financera. El primer país, segons Eurostat, és el país on més va créixer el deute públic; el segon país és considerat el millor territori d’Europa per fer inversió estrangera. Finalment, Nogueras ha destacat que “el primer és una monarquia, una democràcia defectuosa segons The Economist; el segon, ha votat ser una república”. “Si hagués d’escollir viure en un d’aquests dos països, quin triaria?” ha ironitzat.
Madrid, 23 de febrer de 2022