Laura Borràs: “Treballarem per tenir un país viu, fort, vertebrat territorialment, cohesionat i amb oportunitats per tothom”

President Puigdemont: “Davant de la grisor dels uns i el blanc i negre dels altres, Junts i Laura Borràs representen el que Catalunya necessita: un esclat de talent, visió de futur i valentia”

 

Un país sense cohesió territorial no pot tenir cohesió social. Per això Junts treballarem per tenir un país viu, fort, vertebrat territorialment, cohesionat i amb oportunitats per tothom”. Així ho ha afirmat Laura Borràs en l’acte final de la campanya de Junts a Lleida. Borràs he destacat la importància de connectar tot el país en fibra òptica per combatre el “problema del despoblament” ajudant a que la gent  “pugui viure en plenitud a tot el territori; que la gent pugui viure i treballar allà on vulgui viure i treballar”. Per això, Borràs ha defensat el compromís de Junts de portar la xarxa pública de fibra òptica de la Generalitat a tots els pobles de Catalunya al 2022. I per fer-ho possible, la candidata ha exhortat la gent a votar Junts en les eleccions del 14F, perquè aquestes eleccions “tenen un paper determinant del que passarà en el futur de Catalunya” i només el vot a Junts és “un vot per tenir un govern independentista que avanci cap a la independència; un vot per donar als ciutadans de Catalunya la capacitat per tirar endavant; un vot per tenir un país viu i cohesionat; i un vot que porta il·lusió i esperança” ha reblat Borràs.

 

Junts és el vot que més temen

 

El president Puigdemont, que ha participat en l’acte de forma telemàtica, ha reivindicat Junts com l’única força amb un projecte per aconseguir una “Catalunya de present i futur” i ha assegurat que “davant la grisor dels uns i el blanc i negre dels altres, Junts i Laura Borràs representen el que Catalunya necessita: un esclat de talent, visió de futur i valentia”. Aquesta és la raó per la qual “ens volen silenciar, perquè saben que podem guanyar, i perquè Junts és el vot que més temen”, assegura el president. Davant d’aquesta constatació, Puigdemont ha destacat el projecte liderat per Laura Borràs com l’oposat a “l’operació d’estat que és la candidatura d’Illa” i que mentre uns disposen dels “grans grups de comunicació i el suport dels grans interessos de la llotja del Bernabéu”, “Junts disposa del suport de la gent”. Per això, Puigdemont ha animat a tots els presents a anar a votar Junts el 14F per “guanyar amb més força allà on més els doldrà i fer que la victòria de Junts faci a la Laura Borràs presidenta de Catalunya”.

Per la seva part, el cap de llista de Junts a la circumscripció de Lleida, i conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha destacat el potencial econòmic i empresarial de la demarcació de Lleida, malgrat “els impediments i falta d’inversió de l’estat”. “Les infraestructures que depenen de Madrid estan com fa 30 anys. L’estat ha abandonat els catalans i els lleidatans en particular”, ha afirmat Tremosa, i per això s’ha preguntat “com volen venir ara aquests senyors de Madrid a  voler governar unes terres que van abandonar fa dècades?; com seria Catalunya i Lleida si poguéssim recaptar tots el impostos i invertir en infraestructures; en ajudar la gent; en millorar el sistema de salut pública? Voleu 30 anys més de resignació? O voleu un Govern encapçalat per Junts que avanci cap a ala independència?”. Per això, i per evitar que la Generalitat “sigui una sucursal de la Moncloa” i per “guanyar un país normal on no siguem mai més ciutadans de tercera categoria” el conseller Tremosa ha demanat el vot per Junts.

Un vot de suma

 

Per la seva part, el secretari general de Junts, Jordi Sànchez, ha reivindicat Junts com un partit que neix “de la voluntat de sumar gent, de donar una mirada transversal i construir un projecte per donar respostes a les necessitats que aquest país té”. Per això, Sànchez ha recordat que “Junts apareix en escena com l’única garantia de tenir un govern que faci la independència, i d’impedir que hi hagi cap invent que no compti amb l’independentisme per formar Govern”. “Ens estem jugant el present i el futur de les futures generacions, i la independència és l’única forma de no hipotecar el futur dels joves”. “El camí per guanyar la independència no és fàcil ni ràpid, però sabem que només si ens mantenim ferms ho podrem fer possible”, ha afirmat Sànchez, i ha recordat recorda que només el lideratge i la “determinació de Laura Borràs aconseguirem tot allò que fins ara ens han volgut negar”. 

 

A l’acte també hi han participat els candidats per la circumscripció de Lleida, Cristina Casol, Jordi Fàbrega, Jeannine Abella i el diputat Josep maria Forné.

L’alcalde de la Seu d’Urgell, membre de la Direcció de Junts i número 3 de la candidatura de Junts a la llista de la circumscripció de Lleida, Jordi Fàbrega, ha senyalat la voluntat de Junts de “construir un país pròsper, just i equitatiu” perquè “tothom tingui les mateixes oportunitats arreu”. Per aquest motiu, Fàbrega ha defensat la necessitat de tenir “un Govern que pensi en clau territorial” i ha conclòs que “si volem defensar la nostra terra, aquest 80% de territori rural, hem de fer que Junts estigui al Govern”

La número 2 per la circumscripció de Lleida, Cristina Casol, ha destacat els problemes d’accés a l’habitatge com una de les problemàtiques clau de Catalunya. En aquest sentit, Casol ha anunciat el compromís de Junts de treballar per la “construcció i rehabilitació d’habitatges buits; vetllar pel compliment de mesures energètiques; lluitar contra la pobresa energètica, i garantir l’eficiència dels consumidors”. “Com podem veure he utilitzat molts verbs, això és fer, som aquí perquè el Govern ha fet i perquè el govern farà. Per això us demano que feu confiança els que volem fer per ser”, ha clos la seva intervenció Casol.

 

“Catalunya no serà un país de primera si no és equilibrat territorialment”. Així ho ha afirmat Jeannine Abella, la candidata número 6 per Lleida, qui ha destacat que la pandèmia de la Covid van ensenyar que “Lleida, l’Alt Pirineu i l’Aran tenim un gran potencial i una gran oportunitat, però no tenim les eines”. Abella ha destacat que només “Junts som  la garantia que la fibra òptica arribi arreu del país per poder treballar des d’on sigui, perquè els joves ens puguem guanyar la vida on hem nascut”.  Així doncs, ha demanat el vot per Junts el 14F per “seguir avançant amb el lideratge de Laura Borràs, el conseller Tremosa i el president Puigdemont”.

 

 

Finalment, Josep Maria Forné, ha fet menció al lema de campanya de Junts per afirmar que “fer i ser són dues accions que es complementen de forma necessària, i la millor opció per aconseguir fer el que volem ser és Junts” perquè “persones com Laura Borràs, Jordi Sànchez o el president Puigdemont són garantia de no fer-se enrere i seguir endavant”.

 

 

Lleida, 8 de febrer de 2021