La directora de campanya, Elsa Artadi, i la candidata, Laura Borràs, han detallat que el lema respon als objectius de fer el millor país pels ciutadans i ser allò que el país es mereix, la independència
Laura Borràs fa una crida a la participació per vèncer “el desànim” i a treballar per “fer coses que transformin la vida de la gent”
Junts per Catalunya ha presentat aquest dilluns al matí la imatge i el lema de campanya per a les eleccions del 14-F. ‘Junts per fer’ i ‘Junts per ser’ seran els eslògans que il·lustraran la cartelleria i que volen transmetre un triple missatge: treballar per “fer” el millor país, “ser” allò que Catalunya es mereix com a poble, que és disposar de totes les eines d’estat i els recursos per ser independent; i fer-ho “junts”. Un ‘junts’ que també pretén fer una apel·lació al vot, a sortir a votar el 14-F i evitar unes xifres altes d’abstencionisme.
En una roda de premsa telemàtica, la directora de campanya, Elsa Artadi, ha assegurat que els dos verbs del lema de campanya representen perfectament la candidata Laura Borràs i al president Carles Puigdemont: “La Laura Borràs és el ‘fer’, l’acció, la intel·ligència i la persona que ha de fer possible la recuperació econòmica i la independència de Catalunya. I el president Puigdemont també ens recorda molt al ‘ser’, perquè som partit perquè el president Puigdemont ens va cridar el 2017, ell representa la lluita i no rendició a l’exili, ens representa tot el que som com a partit i com a nació el que volem ser com a país”. Els colors escollits per a la cartellera són sobris, com el negre, i són poc saturats “perquè enteníem que és un moment de contundència, de no rendició, on toca plantar cara a tot el que se’ns presenti. No és un moment d’alegries”, ha explicat Artadi.
▶️ @elsa_artadi: "Per fer possible aquest país millor -que no estigui no ofegat fiscalment, ni reprimit democràticament- necessitem ser lliures. Necessitem disposar de les eines d'un estat, i tenir tots els instruments per poder prendre les decisions per protegir la nostra gent" pic.twitter.com/y806CWu3Dr
— Junts per Catalunya 🎗 (@JuntsXCat) January 25, 2021
El ‘defecte Illa’
La candidata a la presidència de la Generalitat, Laura Borràs, ha remarcat l’objectiu del lema de campanya i ha explicat que “som aquí per fer un missatge d’esperança, il·lusió, fermesa i compromís amb el futur. ‘Junts per fer’ allò que millori la vida de les persones i ‘junts per ser’ allò que ens mereixem com a poble, que és disposar de totes les eines i els recursos que Catalunya mereix”. D’altra banda, la candidata ha recordat el context en què es convoquen les eleccions i ha fet una crida a la mobilització i a vèncer l’abstencionisme. “Cal fer una mobilització per vèncer el desànim i superar l’espai de rendició política on molts ens volen situar, aquest ‘Junts per ser’, hi som per fer coses que transformin la vida de la gent. Això és el que volem”.
🎥 @LauraBorras: "Moltes vegades els marcs mentals on ens volen ubicar, parlen de disjuntives que són falses. No volem haver de triar entre 'fer' -entès com la gestió- amb 'ser' -com una cosa que es pot ajornar-. Ho volem tot, ara, tenim aquesta ambició, i no renunciem a res" pic.twitter.com/23BbvqEUhS
— Junts per Catalunya 🎗 (@JuntsXCat) January 25, 2021
Finalment, Borràs ha criticat que el PSOE hagi escollit el ministre Salvador Illa com a cap de llista a Catalunya i ha reblat que “és evident que aquest ‘efecte Illa’ és el ‘defecte Illa’ i esperem que la gent se n’adoni, de la manera barroera d’instrumentalitzar la política a Catalunya per frenar l’independentisme, d’una operació d’estat, com va passar el 21-D”.
Barcelona, 25 de gener del 2021