Junts per Catalunya emplaça el Govern a posicionar-se a favor del territori, a treballar pel futur i per un nou model de país equilibrat i en xarxa

La diputada Cristina Casol urgeix equilibrar, cohesionar i connectar el territori per garantir un model de país que faci de la diversitat territorial “una eina de prosperitat i futur”

El diputat Joan Canadell torna a denunciar el dèficit fiscal de Catalunya en matèria d’infraestructures, que puja a 45.000MEUR i aquest 2021 no es corregeix

La diputada de Junts per Catalunya, Cristina Casol, ha emplaçat el Govern a posicionar-se a favor del territori, a treballar pel futur i per un nou model de país equilibrat i en xarxa. Durant la compareixença del vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, al Parlament de Catalunya, la diputada del Grup parlamentari ha dit que “les polítiques digitals i de territori són la gran direcció estratègica i de coordinació que ens cal per construir Catalunya com un estat”. En aquesta línia, Casol ha explicat que la planificació urbanística, les infraestructures físiques de mobilitat, les infraestructures digitals de connectivitat “són eines de garantia de l’equitat i cohesió territorial. Hem d’equilibrar i cohesionar i connectar tot el territori per garantir un model de país que faci de la diversitat territorial, una eina de prosperitat i futur”.

D’entre les propostes que ha defensat el conseller, la diputada Casol ha insistit, en la mateixa línia, la importància de reivindicar el Corredor Mediterrani, “perquè és una infraestructura prioritària i necessària, que portem denunciant molt temps el retard i la manca de recursos que el Govern espanyol hi ha destinat”. “Necessitem un sistema d’aeroports en xarxa, interconnectats, per tal de ser competitius i facilitar l’equitat territorial”, ha dit finalment, quan ha reivindicat també la gestió d’infraestructures com Rodalies. “Els ciutadans es mereixen uns bons serveis ferroviaris que ara no tenim. Una xarxa ferroviària que podria ser gestionada perfectament per FGC, una empresa de la Generalitat que ha fet els deures en molts sentits, com serà aconseguir que tota l’energia que s’utilitzi per moure els trens sigui verda i, per tant, d’origen renovable”, ha reblat.

En aquest mateix sentit, el diputat Joan Canadell, ha reivindicat que “ara que sembla que estem en una època de diàleg, demanaria que poséssim sobre la taula el deute històric d’infraestructures, perquè porta molts anys i que aquest 2021 no es corregeix”. Canadell ha recordat que Catalunya pateix un deute històric, que només en infraestructura, suma 45.000MEUR.

 

 

Un pla de Govern centrat en la reactivació econòmica i la protecció social, a través de les infraestructures físiques i les digitals

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Infraestructures, Jordi Puigneró, ha explicat el pla de Govern en matèria de polítiques digitals i infraestructures i ha centrat la seva intervenció en la importància de la reactivació econòmica i la protecció social, a través de les infraestructures físiques i les digitals. Puigneró ha indicat que els propers pressupostos “s’han d’actualitzar en base a la nova societat catalana post-pandèmica, i per tant, han d’incloure moltes de les accions que han de fer de palanca per reactivar l’economia i la protecció social”.

Durant la seva intervenció ha fet una glossa dels eixos centrals d’aquest mandat. Sobre la importància dels Fons Next Generation, el conseller ha sentenciat que “Catalunya ha d’optar i poder gestionar aquests fons   perquè han de tenir un impacte directe en els ciutadans i ciutadanes del nostre país. El Govern de Catalunya ha de tenir un paper actiu i no ens conformarem a fer de purs tramitadors, sinó que en volem ser els gestors”. D’altra banda, també ha reivindicat la xarxa d’infraestructures digitals, amb la voluntat de desplegar la fibra òptica a tot Catalunya; l’arribada del primer cable submarí o el llançament del primer nano satèl·lit a l’espai.

 

 

Finalment, el conseller i vicepresident també ha refermat el compromís del Govern en matèria de lluita contra l’emergència climàtica, també en la reducció de les emissions que porta implícita la digitalització i el consum energètic que se’n deriva: “Hem de consumir energia provinent de fons renovables, i per l’altra hem de trobar tècniques per reduir aquest consum”. En aquest sentit, Puigneró ha defensat que “hem d’apostar inequívocament per un model de transport sostenible, compartit, d’alta capacitat i intermodal, que permeti la mobilitat d’una gran quantitat de persones a un preu ecològic baix”.

 

Barcelona, 23 de juny de 2021

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram