Els Grups Parlamentaris de Junts, CUP, ERC i Catalunya en Comú Podem comencen les trobades per establir el marc que freni els discursos d’odi de l’extrema dreta al Parlament.
Una trobada inicial entre els quatre grups, independent a les reunions bilaterals de negociació, dona el tret de sortida a l’acció antifeixista dins el Parlament. L’objectiu d’aquest espai multilateral és trobar els consensos de les majories d’esquerres i democràtiques per materialitzar el cordó antifeixista i frenar els discursos d’odi des de la cambra parlamentària.
En aquesta primera trobada, els grups participants han trobat necessari que aquest acord es treballi al marge de les negociacions per conformar govern, refusant interessos partidistes i davant el fet que no hi ha hagut cap dubte de la prioritat, necessitat i urgència que tots quatre grups donen a l’acció antifeixista dins l’activitat parlamentària.
El PSC, tot i estar convocat a la reunió, no hi ha assistit i ha detallat les seves propostes a la premsa. Esperem comptar amb la seva presència i propostes en futures trobades.
En els propers dies es consensuaran les propostes concretes, encaminades a ser vinculants per tota la cambra i s’ampliarà l’espai de treball amb les organitzacions de referència als moviments socials.