Junts per Catalunya i Esquerra Republicana arriben a un acord per a governar l’Associació Catalana de Municipis (ACM)

L’acord signat entre ambdós partits, que sumen un total de més de 700 alcaldies, té la voluntatd’enfortir el municipalismea Catalunya

 

Junts per Catalunya i Esquerra Republicana han signat aquesta setmana un acord per a la governança de l’Associació Catalana de Municipis, després del resultat de les darreres eleccions municipals, en què ambdues formacions van obtenir una suma de més de 700 alcaldies a tot el país.

L’acord, que representa una clara aposta pel municipalisme per part dels dos partits, preveu que sigui Junts qui proposi la persona que assumirà la presidència de l’ACM per al mandat 2023-2027 i ERC ho faci de la persona que assumirà la vicepresidència primera.

Junts i ERC han destacat la consolidació de l’ACM com a referent per als ens locals en la prestació de serveis, l’assessorament, la formació d’electes i tècnics locals i també com a entitat que millor defensa els interessos municipals davant les altres administracions.

El text signat també incorpora que, a banda que Junts i ERC acorden governar conjuntament aquest mandat, també proposaran la incorporació de representants d’altres partits amb presència municipal a la Comissió de presidència i al Comitè Executiu.

Junts i ERC tenen un número similar de presidències d’ens locals associats a l’ACM, al voltant d’un 35% del total cadascun.

Barcelona, 25 de juliol de 2023.