Nogueras: “Entenem que ERC es desdirà d’aquest text que van registrar PSOE i Podem. Aquesta reforma del delicte de sedició sorgida del pacte Sánchez- Aragonès suposa una retallada de drets fonamentals”
Pagès: “La nostra esmena presenta la derogació del delicte, que només sigui aplicable el delicte de rebel·lió amb l’ús d’armes, la revisió immediata de les sentències , la cancel·lació d’antecedents i l’arxiu dels procediments”
Junts ha presentat l’esmena a la totalitat amb text alternatiu que deroga el delicte de sedició i que força el codi penal espanyol a homologar-se als estàndards europeus. L’objectiu de l’esmena és la supressió total del delicte de sedició sense que comporti la incorporació d’un enduriment del delicte de desordres públics agreujats.
En un roda de premsa conjunta, la portaveu, Míriam Nogueras, i el diputat, Josep Pagès, han exposat els motius pels quals han presentat aquesta esmena. “Quan saps que hi ha petites contrapartides, el mínim, és poder-les mirar amb lupa perquè qui tenim al davant és aquell que sempre promet i que mai acaba complint. Sigui PSOE o PP sempre falten a la veritat”, ha assegurat la diputada. “Calia revisar aquesta reforma del codi penal. Entenem que ERC es desdirà d’aquest text que van registrar PSOE i Podem perquè no es pot aplanar el camí al govern espanyol. Aquesta reforma del delicte de sedició sorgida del pacte Sánchez- Aragonès suposa una retallada de drets fonamentals que pot comportar penes de presó per manifestar-se ”, ha continuat. Nogueras defensa que la proposta de Junts té un efectes complets i retroactius.
Per la seva banda, Josep Pagès, ha explicat que diverses jurisdiccions europees han declarat en resolucions judicials que el delicte de sedició “no va existir pels fets ocorreguts el 2017”. “La reforma del codi penal que presenta el govern espanyol, pactada i negociada pel govern Aragonès, fa un flac favor a la idea de dret d’Europa vinculant l’eliminació del delicte de sedició a un nou delicte de desordres públics que ningú demanava”, ha assegurat Pagès.
Junts presenta una proposat que no permetrà que segueixi la repressió sobre el dret de protesta però tampoc es deixa cap porta oberta a que es pugui perseguir l’exili com pretén la proposta presentada pel govern espanyol. “La nostra esmena presenta la derogació del delicte, que només sigui aplicable el delicte de rebel·lió amb l’ús d’armes, la revisió immediata de les sentències , la cancel·lació d’antecedents i l’arxiu dels procediments”, ha assegurat el diputat.