Junts defensa el consum de carn d’oví i cabrum amb una proposta aprovada al Parlament

El text demana la inclusió d’aquestes carns als menús de totes les escoles públiques de Catalunya com a mínim un cop al mes

El Parlament de Catalunya ha aprovat avui la proposta de resolució de Junts per Catalunya per promocionar la carn d’oví i cabrum. La diputada Jeannine Abella ha destacat la importància de la ramaderia extensiva a l’hora de preservar pastures, d’evitar que es perdin accessos a camins i el paper que tenen a l’hora de reduir la càrrega de combustible als nostres boscos evitant així incendis forestals. “Els ramats i els pastors a Catalunya fan una labor social més enllà de la pròpia de produir”, ha assegurat, “però, per contra, a l’hora d’omplir la cistella de la compra no els corresponem”. En aquest sentit, ha advertit que “estem deixant en mans del mercat internacional el preu, i sort en tenen d’aquest consum internacional”.

Per això, “Junts portem a debat una proposta per instar al govern que faci pedagogia sobre tot el que implica el sector oví i cabrum a Catalunya i apliqui mesures concretes per revertir aquesta situació”.

La proposta presentada per Junts, aprovada amb un ampli suport de la Cambra, insta el Govern a promocionar la carn de corder i cabrit tot posant en valor el producte d’alta qualitat.

En segon lloc, aposta per la difusió als sectors de l’elaboració càrnia, dels plats preparats i de la restauració de les opcions culinàries menys conegudes i més econòmiques de la carn de corder. 

En tercer lloc, demana vetllar perquè els centres educatius donin a conèixer la ramaderia extensiva ovina i cabruna ja sigui a través de visites didàctiques fora del centre o en visites de professionals del sector als centres escolars a partir del curs 2023-2024.

Finalment, proposa garantir que els menús escolars de totes les escoles públiques de Catalunya ofereixin, com a mínim un cop al mes carn d’oví o cabrum.