Junts aprova una moció al Senat que insta el Govern espanyol a complir amb el calendari d’execució del Corredor Mediterrani

“Des de Junts demanem al ministre que premi l’accelerador per tal que el Corredor Mediterrani estigui a punt el 2025”

 

La senadora per Tarragona de Junts per Catalunya, Assumpció Castellví, i el senador per Girona de Junts per Catalunya, Josep Maria Cervera, han defensat aquest dimarts una moció per reclamar al Govern espanyol “un impuls” en les obres del Corredor Mediterrani”. La moció s’ha transaccionat i s’ha aprovat per amplia majoria. Castellví ha destacat que aquesta infraestructura és “unelement estratègic fonamental pel desenvolupament econòmic i empresarial de tota la costa Mediterrània”, a més a més de ser “un promotor de la sostenibilitat i de lluita contra el canvi climàtic”. “Des de Junts demanem al ministre que premi l’accelerador per tal que el Corredor Mediterrani estigui a punt el 2025”, ha afegit.

 

La senadora ha subratllat la necessitat d’un corredor de mercaderies d’ample europeu per l’interior del Camp de Tarragona perquè “cada any passen 14.460 combois de mercaderies per les poblacions de la costa tarragonina, un 13% d’aquests són perilloses, amb càrregues tòxiques i inflamables”. Ha mencionat els alcaldes de Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà, El Vendrell, Reus, Cambrils, Salou i Vila-seca, que reclamen que es desplaci el tràfic de mercaderies per l’interior del territori. “La solució és clara: cal alliberar la línia de la costa per a ús exclusiu de passatgers i reduir al màxim la provisionalitat del tercer fil ferroviari”.

 

També ha defensat la necessitat d’executar les obres de l’Estació Central/Intermodal de Reus i la seva connexió amb l’aeroport de Barcelona. També ha posat l’accent en el canvi d’amplada entre Tarragona i Vandellòs, el tercer carril entre Castellbisbal i Vila-seca, i la segona via amb tercer carril de València a Castelló.

 

De la seva banda, el senador de Junts per Catalunya Josep Maria Cervera ha assegurat que “quan parlem del Corredor Mediterrani parlem d’una infraestructura de primer ordre, clau tant pel transport de mercaderies com de viatgers”, una infraestructura que connecti el nord i el centre d’Europa amb el sud, “una connexió necessària a tots nivells, com es va demostrar ahir a Estrasburg”.

Per Cervera, l’execució del Corredor Mediterrani és “un repte de vital importància” per consolidar Catalunya com a “hub logístic” del sud d’Europa, “determinant per a la connexió i projecció internacional” i que beneficiarà l’economia i l’articulació del territori, però també la cooperació comercial i social transfronterera de tot l’arc mediterrani. El senador ha insistit que “des de Junts per Catalunya considerem que és prioritari el desplegament de les infraestructures ferroviàries compromeses per l’Estat espanyol i beneïdes per la Unió Europea”.

 

Finalment, Cervera ha posat de manifest la necessitat fer efectiu un Corredor Mediterrani que inclogui els accessos ferroviaris al port de Barcelona i al port de Tarragona, el tercer fil entre el límit administratiu amb el País Valencia i Castellbisbal, entre Tarragona i Reus i entre Figueres i Portbou, les terminals ferroviàries de la llera del riu del port de Barcelona i de la zona d’activitats logístiques del port de Tarragona, la connexió de la terminal de Vilamalla amb l’ample internacional, i, finalment, les estacions dels aeroports de Girona i Reus i la seva connexió amb l’aeroport de Barcelona.

 

 

 

 

Madrid, 23 de juny de 2021

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram