Junts aprova al Senat que el Govern espanyol compleixi amb el finançament de la Llei de la dependència

Mayte Rivero: “Si les comunitats autònomes aportessin el mateix que aporta l’Estat, el sistema seria insostenible”

 

La Comissió de Drets Socials del Senat ha aprovat una moció de Junts que reclama al Govern espanyol que es revisi el sistema de finançament de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. En aquesta línia, la senadora Mayte Rivero ha denunciat que el Govern espanyol “mai ha complert amb el pacte de cofinançament” acordat amb les comunitats autònomes, que estableix que cada administració ha d’assumir el 50% del finançament de la Llei de la dependència.

En dades, la senadora ha manifestat que  “la Generalitat aporta el 65%, els usuaris un 21% i l’Estat només el 14%” del finançament de la dependència.  “Si les comunitats autònomes aportessin el mateix que aporta l’Estat, el sistema seria insostenible”, ha lamentat. “Una injustícia, ja que és l’Estat qui recapta tots els impostos i els hauria de reinvertir en protegir les persones més vulnerables”, considera. En aquesta línia, Rivero ha recordat que “Catalunya inverteix gairebé 1.800 milions d’euros en l’atenció a persones amb dependència, xifra que suposa el 45% del pressupost del departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya”.

Finalment, Rivero ha aprofitat per denunciar una vegada més l’infrafinançament i el dèficit fiscal “crònic” que pateix Catalunya i ha retret que les comunitats autònomes “encara estiguin esperant rebre del Govern espanyol el fons Covid de 9.300 milions d’euros, fruit d’una esmena de Junts aprovada en els pressupostos generals de l’Estat”.

 

 

Madrid, 8 de novembre de 2022