Jordi Sànchez denuncia la “pinça” de Pablo Casado amb el poder judicial contra el català

El Secretari general ha comparegut davant el Jutjat de Primera Instància 4 de Madrid per les declaracions i fets que descrivien a la demanda de conciliació contra Pablo Casado presentada el passat mes de desembre 

 

El Secretari general de Junts per Catalunya, Jordi Sànchez, ha comparegut avui davant el Jutjat de Primera Instància 4 de Madrid, per a l’acte de conciliació obligatori (procediment 2038/2021) i previ a la querella per injúries i calúmnies que va presentar contra el líder del PP, Pablo Casado, per les declaracions i fets que es descrivien a la demanda de conciliació presentada el passat mes de desembre. Casado havia fet unes declaracions on acusava Jordi Sànchez de destrossar un cotxe de la Guàrdia Civil durant el 20 de setembre del 2017. 

A la sortida, el secretari general ha atès els mitjans de comunicació i ha denunciat la “pinça” de Pablo Casado amb el poder judicial contra el català: “ens preocupa veure com existeix una pinça entre declaracions de Casado i algunes actuacions d’alguns tribunals que busquen arraconar la normalitat de la llengua catalana”

El líder del PP, Pablo Casado, no ha acceptat un acte de conciliació. Sànchez ha afirmat que “hem decidit fa temps plantar-nos i dir prou a aquesta manera de fer política. És inacceptable que un responsable polític menteixi sistemàticament” i que “les seves mentides només serveixen per tensionar la societat catalana i que la llengua catalana reculi”

El secretari general ha afirmat que amb aquesta querella es vol defensar el català a les escoles i el model d’immersió lingüística: “la nostra decisió a través d’una querella contra Pablo Casado és poder defensar amb tota claredat, sense por i amb fermesa, la situació de la llengua catalana la immersió lingüística de les escoles”

 

Madrid, 25 de gener de 2022.