Comunicat de Junts per Catalunya en suport al president Lula da Silva i a la democràcia brasilera

Quan tot just fa una setmana que Lula da Silva va assumir la presidència brasilera gràcies a la confiança que li van atorgar les darreres eleccions presidencials, aquest diumenge hem sabut que partidaris de l’expresident, Jair Bolsonaro, han envaït el Congrés, el Tribunal Suprem i el Palau Presidencial, principals òrgans del govern del país.

Aquesta manifestació antidemocràtica és més greu, encara, perquè havia estat convocada per reclamar una intervenció militar amb l’objectiu d’enderrocar el president i intervenir la democràcia brasilera.

Des de Junts per Catalunya volem expressar el nostre ple suport al president Lula da Silva i al seu govern, així com a les institucions que han de garantir el bon fet democràtic al Brasil, així com unes polítiques que aturin la desforestació massiva de l’Amazones i dignifiquin els drets dels pobles indígenes.

Esperem, per tant, que els poders executiu, legislatiu i judicial brasilers garanteixin un retorn immediat a la normalitat democràtica que necessita i mereix el conjunt de la societat brasilera.

Finalment, ens oferim a la comunitat brasilera de Catalunya per donar-los suport en la defensa de la democràcia i dels drets humans al seu país.