Cleries exigeix al Govern espanyol “un compromís de calendari” per executar el Corredor del Mediterrani

Junts defensa que “el Corredor Mediterrani té sentit si connecta ports, aeroports i centrals logístiques”

 

El portaveu de Junts per Catalunya al Senat, Josep Lluís Cleries, ha exigit aquest dimarts al Govern espanyol “un calendari d’execució del Corredor Mediterrani“. En una interpel·lació al ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Cleries ha defensat el projecte com un “promotor de la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic“, a més de les “potencialitats econòmiques” que comporta. En aquest sentit, Cleries ha recordat a Ábalos que “ja s’han fet infraestructures radials, finançades amb diners del Corredor en lloc de fer pròpiament el Corredor“. El senador ha explicat que ja el 2019 el Govern espanyol va dir que “faria tot el possible” perquè el Corredor Mediterrani estigués acabat el 2025, però un any després es va anunciar que “no estaria acabat” pel 2025. “Una notícia nefasta per als interessos de Catalunya, així com per a la pròpia comunitat europea i per a la reactivació econòmica. Per això, exigim un compromís clar de calendari“.

 

Durant la seva intervenció, el senador també ha destacat que el Corredor Mediterrani “té sentit si connecta ports, aeroports i centrals logístiques“, recordant que el Govern espanyol va signar un protocol amb la Generalitat on es van definir les 4 terminals prioritàries de Catalunya: Port de Barcelona, ​​la Llagosta , Penedès i Vilamalla. “Casualment, veiem com les de la Llagosta i Port de Barcelona avancen, i diem casualment perquè són d’ADIF, ara bé, no passa el mateix amb Penedès i Vilamalla, que són de la Generalitat, que porta temps negociant amb ADIF per poder executar els projectes“, ha lamentat Cleries.

 

Estem escarmentats de com executa els pressupostos el Govern espanyol a Catalunya, és a dir, de com no els executa“. Ha explicat que, de les inversions incloses en els pressupostos generals entre els anys 2015 i 2018, “a Catalunya només es van executar un 65,9%, el que significa que es van deixar d’invertir 2.214.000 d ‘euros“; en contraposició amb la Comunitat de Madrid, on l’execució va ser de l’113,9%.

 

Sobre l’ampliació de l’Aeroport del Prat, el senador ha advertit que la Generalitat “sempre ha defensat que l’aeroport de Barcelona sigui un hub internacional amb vols a la resta de món, però perquè això funcioni és imprescindible, també, la connexió amb alta velocitat als Aeroports de Reus i Girona amb la construcció de la nova estació i el baixador respectivament“.

 

Finalment, el senador ha posat el focus en la variant de mercaderies de Tarragona: ha explicat que els alcaldes de Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà, el Vendrell Reus, Cambrils, Salou i Vila-seca reclamen l’alliberament de les mercaderies per la costa perquè el trànsit sigui desplaçat per l’interior del territori. “Cal implementar amb la màxima urgència la concreció d’aquest corredor de mercaderies per l’interior a Tarragona“.

 

 

 

 

Madrid, 8 de juny de 2021

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram