La presidenta Laura Borràs, el conseller Josep Rull i el candidat a Sabadell, Lluís Matas, reclamen el projecte de la Ronda del Vallès
La presidenta Laura Borràs ha responsabilitzat el PSC, els Comuns i ERC de la situació de Rodalies a Catalunya, que qualifica d’ “indigència ferroviària” i els demana que assumeixin responsabilitats. Sobre els republicans, la presidenta ha afirmat que “ERC ha estat un col·laborador necessari, com un partit que ha estat apuntalant el govern de l’Estat, que ha permès investidures i ha aprovat pressupostos, per això també forma part dels responsables d’aquesta situació”. La presidenta ha lamentat que es va anunciar “a bombo i plateret” el traspàs del servei, i de moment no s’ha produït: “tot allò que s’ha assegurat que es faria és paper mullat, perquè l’Estat incompleix els compromisos amb Catalunya sistemàticament”.
Borràs ho ha explicat en una roda de premsa de Junts a Sabadell, on han participat el conseller Josep Rull i el candidat Lluís Matas, per exposar la visió del partit sobre infraestructures.
La presidenta ha fet una crida a què els partits independentistes facin pinya a Madrid, per “fer valer la nostra força a Madrid”, perquè “forçar aquesta unitat és crucial, sense aquesta unitat no s’aconsegueix res, com s’ha vist aquests anys al Congrés. Ara anem tard”.
En aquest sentit, ha defensat que la situació de les infraesctures “només es resoldrà amb la independència”. Borràs ha exposat un seguit de dades que donen força a l’argument de la desinversió de l’Estat a Catalunya: només un 24% de la inversió d’Adif s’ha executat a Catalunya, a Madrid, en canvi, és del 153%. No s’ha fet cap km de via nova a Catalunya, i sí se n’ha fet a Madrid (84km). A més, s’han fet 6 noves estacions a Catalunya, 20 noves a Madrid. “Aquesta desinversió ens fa ser ciutadans de segona”, ha denunciat.
Borràs també ha demanat saber si el conseller d’infraestructures, Juli Fernández, va posar traves perquè eldiario.es no publiqués les dades sobre Rodalies a Catalunya. En aquest sentit, Junts presentarà una iniciativa al Parlament per aclarir-ho.
Per altra banda, el conseller Josep Rull ha defensat el projecte de la Ronda del Vallès, perquè “és una infraestructura al servei del territori, que té com a objectiu ajudar l’economia productiva de la comarca i alliberar els centres de les ciutats”. En aquest sentit, ha reivindicat Junts com a gran defensor d’aquest projecte “cal liderar perquè les coses passin, Junts ha posat aquest projecte a disposició del Vallès. Impedir-ho vol dir anar en contra els interessos de Sabadell, del Vallès i de l’economia i benestar de la gent d’aquest país”, per això ha afirmat que “nosaltres som la garantia de fer-ho ben fet i treballar consensos amb el territori”.
El candidat de Sabadell, Lluís Matas, ha reclamat al Govern de la Generalitat que s’aclari sobre si farà o no la Ronda del Vallès: “el govern aprova la Ronda del Vallès. ERC a Sabadell i el conseller Juli Fernandez diuen que no. Qui menteix, Aragonès o Fernández? Algú ens està enganyant. Ens estan donant gat per llebre”.
Matas també ha demanat que se solucioni problema de la gran via de Sabadell: “que l’Estat espanyol i la Generalitat complexin d’una vegada amb Sabadell i posin solució al problema de la gran via” i ha recordat que Sabadell és de les ciutats més contaminades de tot l’Estat i que per això “cal trobar solucions”. Finalment, el candidat ha refermat que “Junts per Sabadell estem compromesos amb la ciutat i el país. Tenim una ciutat de tercera i no volem una ciutat de tercera. Volem una connexió entre Terrassa, Sabadell i Castellar. Volem la solució immeditada”, ha demanat.
Sabadell, 17 de maig de 2023.