Albert Batet: “L’única manera que Pedro Sánchez faci efectiu un retrobament amb Catalunya és que faci un retrobament amb la democràcia”

El Parlament aprova la declaració de Catalunya com a zona de llibertat per a les persones LGBTIQ

El president del Grup parlamentari de Junts per Catalunya, Albert Batet, ha sentenciat que “l’única manera que Pedro Sánchez faci efectiu un retrobament amb Catalunya és que faci un retrobament amb la democràcia”. Durant la compareixença del president de la Generalitat Pere Aragonès, Batet ha lamentat la negativa de Pedro Sánchez a debatre sobre l’autodeterminació i l’amnistia, ja que són “l’element nuclear de la taula de negociació”. “El conflicte entre Catalunya i l’Estat és d’arrel democràtica, de respecte democràtic, d’unes diferències legítimes. I això només es pot dirimir a les urnes, perquè puguem decidir el nostre futur com a país i com a nació”, ha reiterat.

 

 

En aquest sentit, el president del Grup parlamentari ha recordat la importància de la feina de la internacionalització, que ha estat la causa de l’anunci dels indults que va fer el govern espanyol: “no ha concedit els indults per convicció, sinó que ho ha fet per obligació i per la pressió que li ve d’Europa”. “La resolució del Consell d’Europa representa una esmena a la totalitat a l’Estat espanyol en la causa contra l’independentisme”, ha dit finalment.

 

 

Catalunya, zona de llibertat per a les persones LGBTIQ

El ple del Parlament ha aprovat la declaració de Catalunya com a zona de llibertat per a les persones LGBTIQ. Durant el debat de la iniciativa, la diputada Elsa Artadi ha mostrat preocupació amb la involució de drets que s’està perpetrant a Europa, però també a Catalunya i Espanya, amb els darrers casos de violència LGBTIfòbica. “I aquesta involució de drets té un origen, i és el resultat de l’avenç de la dreta més radical, una dreta radical que està a institucions europees, que està gairebé tots els parlaments europeus”, ha explicat. Artadi ha explicat que s’està estenent una ideologia que pretén imposar la seva homogeneïtat cultural, racial i sexual davant la diversitat. És per això que ha demanat combatre la ultradreta a les institucions, perquè el fet que hi sigui “està provocant una pèrdua de drets, un retrocés en mesures legislatives i amenaçant a organitzacions i entitats i persones que defensen els drets humans”.

 

 

Barcelona, 7 de juliol de 2021