“La deixadesa i la desinversió de RENFE converteixen Catalunya en un país de segona”, assegura la portaveu al Congrés
La portaveu de Junts al Congrés, Miriam Nogueras, ha denunciat aquests darrers dies la situació caòtica i la mala gestió que es viu a Rodalies. “La deixadesa i la desinversió de RENFE converteixen Catalunya en un país de segona”, afirmava la portaveu davant de l’estació de Sant Sadurní d’Anoia, un dels municipis que espera des de fa anys una reforma que en millori l’accessibilitat.
La diputada ha visitat diferents ciutats i pobles del país que pateixen la desinversió de RENFE a Catalunya. “Patim un dèficit d’inversions des de fa dècades. Fer una posada a punt de Rodalies té un cost de 45.000 milions d’euros. Rajoy va complir el 6,2% però de les promeses que va fer Rodríguez Zapatero només se’n van complir el 14%. El govern de Sánchez un 34%. Avui ens haurien d’haver pagar 2.804 milions dels quals només n’han arribar 955 i a sobre en treuen pit”, va afirmar Nogueras.
Nogueras ha pogut conèixer de la mà dels alcaldables de Junts els greus problemes amb el servei de Rodalies. Des de capitals com Tarragona i Lleida, passant per ciutats com l’Hospitalet, Terrassa, Sant Adrià de Besòs, Balaguer, Tàrrega, Mollerussa, Cervera, Bellpuig, Montcada i Reixac, Vilanova i la Geltrú, Sant Sadurní d’Anoia, Sant Adrià de Besòs, Calafell, Manlleu o Barberà del Vallès. Els i les alcaldables de Junts han denunciat les problemàtiques que pateixen cada dia els ciutadans amb el servei de Rodalies.
Per exemple, des de Montcada i Reixac es demana des de fa dècades el soterrament de les vies que trinxen el municipi i que han causat desenes d’accidents mortals en els darrers anys. Per la seva banda, Sant Sadurní d’Anoia denuncia la falta d’inversions a l’estació per millorar-ne l’accessibilitat i Vilanova i la Geltrú ha estat un dels municipis perjudicats per l’avaria de la R2 sud ocorreguda fa només unes setmanes. “Aquestes són algunes de les problemàtiques que pateixen els ciutadans cada dia a causa de la desídia de RENFE. Els episodis de mal funcionament continuen repetint-se i l’any 2022 s’han comptabilitzat un total de 559 incidències. No té cap sentit que l’estat espanyol segueixi gestionant Rodalies”, va denunciar la portaveu de Junts a Madrid.
Nogueras també ha visitat diversos municipis del Maresme, com Premià de Mar, Vilassar de Mar i El Masnou, per on passa la R1, una de les vies més que pateix més incidències. “Generem una riquesa de 60.000 milions d’euros. Som un país ric però ens fan viure com un país de segona. Hem de dir prou. Amb RENFE fa molts als que els ciutadans aguanten. El millor pla de Rodalies per Catalunya és la independència”, assegurava Nogueras.
Un país competitiu
“Vull que Catalunya sigui el país competitiu que realment és. L’1 d’Octubre la gent ja va dir prou. Prou de viure com un país de segona quan generem riquesa per viure com els països capdavanters a Europa. Tenim un govern que ens fa anar enrere”, va reivindicar Nogueras.