“Ja n’hi ha prou que ens prenguin el temps”, ha assegurat la candidata al Congrés en una visita a Mataró per denunciar la situació caòtica que viu Rodalies
L’acte ha comptat amb la participació del conseller Josep Rull que ha denunciat que “l’estat no se’n surt amb Rodalies”
La candidata de Junts al Congrés, Míriam Nogueras, ha denunciat aquest matí a Mataró la situació caòtica i la mala gestió que es viu a Rodalies. “Batallarem cada cèntim i cada competència perquè els catalans tinguin els serveis dignes que es mereixen”. Nogueras ha assegurat que “Catalunya no necessita caritat. Ja n’hi ha prou que ens prenguin el pèl i que ens robin el temps”.
Primer de tot, Nogueras ha volgut donar un missatge arran de la nova infiltració que s’ha conegut avui de la policia espanyola en moviments independentistes. La candidata ha acusat tant el PSOE com PP de violar drets fonamentals amb una ordre explícita “per espiar i fabricar proves falses i infiltrar-se en organitzacions democràtiques i sota l’excusa de la seguretat nacional”, ha dit Nogueras.
Tornant a la situació de Rodalies, Nogueras ha fet referència al fet que el primer ferrocarril, inaugurat el 1848, que hi va haver a l’estat espanyol sortís des de Mataró cap a Barcelona. “Segurament que va fer el viatge més ràpid que no pas ara”, ha assegurat la candidata. “Ara n’hi ha alguns que fa unes hores que denuncien la situació de Renfe. Des de Junts, portem anys denunciant aquesta situació.”, ha dit la candidata. “En els darrers 25 anys els quilòmetres de via inaugurats a Madrid són 84. A Catalunya, 0. A Madrid s’han fet 17 quilòmetres de túnels urbans. A Catalunya, 0. Des de finals dels anys 70 no s’ha construït ni una sola via a Catalunya pensada pels usuaris. Moltes estacions són dels anys 80, si vas amb una cadira de rodes o un cotxet no hi pots accedir. i estem en ple segle XXI. Això que passa a Catalunya no passa a Madrid. I això afecta la competitivitat del nostre país”, ha dit Nogueras.
La candidata ha fet referència a la desinversió que pateix el servei de Rodalies tant si govern és el PP com si ho fa el PSOE. “Rajoy només va complir el 6,2%, Rodríguez Zapatero només el 14%. Cap ministre ha complert el que s’ha promès”, ha dit Nogueras. “De fet, de cada 100 euros que haurien d’arribar només n’arriben 24, a Madrid, 153”, hi ha afegit.
Per la seva banda, el conseller, Josep Rull, ha assegurat que ens trobem en una situació de “canvi climàtic” i que “el transport públic ha de ser determinant”.
Rull ha posat en valor la tasca de modernització de la xarxa ferroviària catalana que es va fer a través de Ferrocarrils de la Generalitat. “Era una xarxa deplorable i des del catalanisme polític es va fer una feina de modernització”, ha explicat Rull.
El conseller ha criticat la posició d’ERC davant de Rodalies, “Ara demana el traspàs. Ja el tenim, però no de la infraestructura”, ha assenyalat el conseller. Rull ha explicat que des de Junts es vol canviar el model de sistema de Rodalies i regionals “per convertir-los en un servei de primer nivell. No volem la independència per fer el que fa Espanya, sinó per millorar tot això, per desplegar una agenda sense límits, modernitzadora i un referent internacional”. L’exconseller de Territori ha criticat que ara ERC “demani amb tant d’èmfasi allò que ha estat incapaç de demanar en els darrers 4 anys”, ha conclòs.
Mataró, 14 de juliol de 2023